W historii Ameryki lata 50-te były okresem boomu, czasem nowości, wzrastającego dostatku i powstawania legend a jedną z nich jest amerykański kamper Winnebago.
Dobrobyt nie zawsze docierał do mniejszych miast a takim było Forest City, położone w sercu hrabstwa Winnebago w stanie Iowa.
W tym mieście mieszkał John Hanson, który był przedsiębiorcą lubiącym biwakować.
W 1957 założył salon sprzedaży przyczep turystycznych. Po roku udało mu się przekonać kalifornijskiego dostawcę, firmę Modernistic Industries, do otwarcia zakładu produkcyjnego w pobliżu brzegów rzeki Winnebago. Ale biznes nie rozwijał się w odpowiednim tempie.
Perspektywy Modernistic były marne, co skłoniło grupę lokalnych biznesmenów pod przewodnictwem Hansona do wykupienia firmy. Mieli 100 $ w płynnych funduszach, długi w wysokości 42 000 $ i 39 przyczep na podwórku. To wtedy Hanson zakasał rękawy i zaczął tak naprawdę prowadzić biznes związany z produkcją kamperów amerykańskich o nazwie Winnebago.
W tych czasach kampery amerykańskie już istniały, ale nie produkowane ich aż na taką masową skalę.
W 1960 roku Hanson zmienił nazwę firmy na Winnebago Industries i rozpoczął produkcję dedykowanych komponentów, zbudowanych specjalnie kamperów. Jedną z innowacji Winnebago był tzw. „Thermo-Panel” z pianką izolacyjną pomiędzy aluminiową blachą zewnętrzną a panelem wewnętrznym. Utrzymywał wagę w ryzach i sprawiał, że pojazd bardziej przypominał dom, zwłaszcza gdy dodano inne udogodnienia, takie jak kabiny prysznicowe, szafy, dywany i pełnowymiarowe wyposażenie kuchenne.
Pierwsze prawdziwe Winnebago czyli kamper amerykański przygotowany do jazdy opuścił fabrykę w 1966 roku. Amerykański kamper, o numerze seryjnym 001, nadal trzymał się dobrze w XXI wieku.
Dostępne były różne długości kampera, przy czym projekt przekształcił się natychmiast w rozpoznawalne nadwozie w kształcie litery V nad przednią szybą i kultowy emblemat „Flying W” namalowany po bokach.
Pod koniec lat 60-tych sieć autostrad w Ameryce była odpowiednio przygotowana, benzyna była tania, dochody rosły, a naród był rajem dla podróżnych. Wszystkie te czynniki pomogły Winnebago złapać wiatr w żagle. A Winnebago wyróżniało się stylem, wszechstronnością, zasięgami, możliwościami i legendarną jakością.
Właściwe znaczenie Winnebago to „człowiek błotnistej wody”. A określenie to pochodzi w rzeczywistości od nazwy plemienia indiańskiego, które żyło wokół rzeki Fox w Wisconsin, znanej z tego, że jest błotnista.
Jak większość firm, po drodze Winnebago Industries miało wzloty i upadki.
Kiedy Winnebago Industries wszedł na giełdę w 1970 r., cena akcji skoczyła o 462 procent. W 1972 roku Hanson przeszedł na emeryturę, a firma odnotowała spadek, zwłaszcza gdy uderzył kryzys paliwowy.
Kryzys nadszedł też pod koniec lat 80-tych, ale amerykańskie kampery takie jak Winnebago radziły sobie już nieźle. W taki sposób Hanson dorobił się fortuny, nie tylko zapewniał zatrudnienie, ale pomagał również lokalnej społeczności poprzez Fundację Hansona i Fundację Winnebago Industries.